همانطور که در مطالب پیشین ذکر کردیم؛ فیلم برداری و عکاسی تبلیغاتی عامل بسیار مهمی در تبلیغات است، که وظیفه آن نشان دادن خدمات و محصولات با جزئیات کامل و با کیفیت است.;حال در این مقاله قصد داریم به بررسی ساخت یک ویدیو تبلیغاتی بپردازیم.

پیش تولید ویدیو تبلیغاتی

پیش تولید و یا مراحل برنامه ریزی یک پروژه ویدیویی قسمتی است که بیش ترین تاثیر را در ساخت ویدیو تبلیغاتی شما دارد.;چرا که یک پیش تولید و برنامه ریزی نا مناسب می تواند باعث نابودی ویدیو تبلیغاتی و همین طور از بین رفتن بودجه مالی شما شود.

ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی

نکاتی برای طراحی ایده ویدیو های تبلیغاتی که باید به آن ها حتما توجه شود:

مخاطب ویدیو تبلیغاتی خود را تعریف کنید.

اولین مرحله پیش تولید یک ویدیو تبلیغاتی تعریف مخاطب است.;باید پیام ویدیویی تان را بر اساس مخاطبین خود انتقال دهید.;و در نظر بگیرید که به چه طریقی با توجه به ارتباط محصول و خدمات خود به مخاطب، پیام زیبا و سرگرم کننده ای را بسازید.

برآورد کردن بودجه و هزینه های مورد استفاده

دانستن مقدار بودجه به شما کمک می‌ کند تا زمان کمتری را صرف پیدا کردن ممکن‌ ها و غیر ممکن‌ ها کنید و از حدسیات بیهوده جلوگیری خواهد کرد.;و همچنین با بررسی هزینه هایی که ممکن است حین کار داشت،;بتوان خروجی با کیفیت و با ارزشی دریافت کرد.

نوشتن فیلمنامه

یک فیلمنامه خوب باعث می‌ شود تا پیوند خوبی بین پیام و ویدیو برقرار شود،;ایده و مفهوم کلی تا وقتی روی کاغذ نیاید، ویژگی‌ های مثبت و منفی آن  کشف نمی شود.;تا جای امکان برای این بخش از مراحل پیش تولید ویدیو تبلیغاتی وقت صرف کنید و هزینه کنید.

ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی

در ۸ ثانیه اول به اصل مطلب بروید.

طبق آمار ها و نتایج گرفته شده، میزان توجه افراد به ۸ ثانیه رسیده است.;بنابراین اگر شما مخاطب خود را در ۸ ثانیه اول جذب نکنید حاضر به دیدن ادامه ویدیو تبلیغاتی شما نخواهد بود.

یکی از ترفند های نویسندگان این است که مخاطب را از ابتدا درگیر موضوعی کنند که در حال اتفاق است.;به طور مثال در ابتدا مخاطب را میان یک بحث قرار می ‌دهد چرا که مخاطب در این حالت تمام سعیش را می ‌کند;تا متوجه موضوع شود و درگیر چرایی ویدیو شود.

به همین دلیل مخاطبان به دنبال جواب می‌ گردند;و همین لحظه شما باید جواب آن ها را که محصول یا خدمت شما است را  نشان دهید.

مشخص کردن زمان ویدیو تبلیغاتی

زمان ویدیو تبلیغاتی شما ارتباط مستقیمی با جذب و یا از دست رفتن مخاطبان تان دارد.;طبق سایت wistia، شما دو دقیقه زمان دارید تا توجه مخاطب و بیننده خود را نگه دارید.;این به آن معناست که در یک ویدیوی ۹۰ ثانیه ‌ای همان قدر زمان برای نگه داشتن;توجه مخاطب خواهید داشت که در ویدیو ۳۰ ثانیه ای دارید.

ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی

تهیه فهرست برداشت های فیلمبرداری و تهیه استوری برد

داشتن استوری برد روشی برای تصویر کردن یک ویدیو تبلیغاتی در مرحله پیش تولید می باشد.;این کار باعث می شود متوجه اتفاقات و محدودیت های حین کار شوید.;نورپردازی فیلمبرداری، لوکیشن مناسب، انتخاب لنز مناسب، برآوردن کردن هزینه ها;و موارد دیگر که به شما در ساخت یک ویدیو کامل و با کیفیت کمک خواهد کرد.

داشتن یک فهرست از برنامه دقیق فرآیند ساخت اطلاعات کافی مثل لوکیشن،;شماره پلان، تجهیزات، افراد لازم، روز و ساعت فیلمبرداری به شما کمک زیادی;در صرفه جویی در زمان کار و نظم کاری می کند.

همچنین یک شات لیست و یا لیست برداشت تهیه کنید.;تا اطلاعات دقیقی از هر صحنه برداشت فیلمبرداری داشته باشید.;تا بدانید در هر صحنه از چه نوع لنز و نورپردازی باید استفاده شود.

ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی

انتخاب لوکیشن تصویر برداری

اگر قصد فیلمبرداری در استودیو را دارید با این که همه تجهیزات عکاسی را دارید اما باید حتما از قبل آن جا را بازدید کنید.;اگر می خواهید در لوکیشن های خارجی تصویر برداری را انجام دهید;باید به موارد مختلفی از جمله نور و تجهیزات مورد نیاز و زمان عکاسی توجه کرد.

مثلا اگر صحنه ای در هنگام غروب آفتاب فیلمبرداری شود و ادامه فیلمبرداری به روز بعد موکول شود،;باید حتما باز هم در ساعت غروب آفتاب فیلمبرداری شود نه ساعت های دیگر.

بردن بازیگران ویدیو تبلیغاتی به لوکیشن مورد نظر

بهتر است در مرحله پیش تولید هنگامی که شما با بازیگران مورد نظر متن فیلمنامه را تمرین می‌ کنید،;لوکیشن فیلمبرداری را به آن ها نشان دهید.;همچنین شما می ‌توانید لباس ‌ها و حتی گریم مورد نظر را به آن ها نشان دهید.

ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی

کلام آخر

تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ ها ۲۰% از چیزی که می‌شنوند،۳۰% از چیزی که می ‌بینند و ۷۰% از چیزی را که می ‌بینند و می ‌شنوند;را به خاطر خواهند سپرد. پس ویدیو تبلیغاتی راهی بسیار مناسب برای انتقال پیام تبلیغاتی شما است.